iLAC TAKiP SiSTEMi ERTELENDi, MEDULA DA ERTELENSiN
DeGerli Basin Mensuplari,
01.03.2010 tarihinde yaptiGimiz aCiklama ile, uzun süredir devreye girmesi planlanan, ancak teknik aksakliklarinin olmasi nedeniyle bugüne kadar Sosyal Güvenlik Kurumu tarafindan 3 kez ertelenen MEDULA ReCete Onay Sistemi’nin 1 Mart 2010 tarihinde devreye alinmasiyla yaSanan sorunlari sizlerle paylaStik.
ilaC Takip Sistemi uygulamalarinin TEK EKRAN üzerinden sürdürülebilmesi iCin, MEDULA Onay Sisteminin devreye alinmasinda acele edilmiS, sistemdeki eksiklikler giderilmeden, teknik yeterlilik saGlanmadan sistem devreye alinmiStir. Bu nedenle, reCete karSilamada büyük bir aksama yaSanmiStir. Oysa MEDULA sisteminin devreye girmesi öncesinde, yaSanabilecek aksakliklar tespit edilerek Kurum’a bildirilmiS, uygulamanin ertelenmesi talep edilmiSti. Ancak Kurum sistemin ülke genelinde hizmet vermek iCin yeterli kapasiteye ve donanima sahip olduGu bilgisini vererek sistemi hizmete aCmiStir.
Pazartesi günü yaptiGimiz aCiklamada, meslektaSlarimizin ilaC temin hizmetini eksiksiz biCimde verebilmesi iCin ilaC Takip Sistemi’nin; hastalarimizin tedavi hizmetini sorunsuz biCimde alabilmesi iCin de MEDULA Sisteminin ertelenmesini talep ettik. SaGlik BakanliGi ilaC ve Eczacilik Genel MüdürlüGü 02.03.2010 tarihinde bir genelge yayimlayarak, ilaC Takip Sistemi uygulamalarini 16.05.2010 tarihine ertelemiStir. Ancak, bazi basin ve yayin organlarinda MEDULA Sisteminin de ertelendiGi ifade edilmektedir. Bu bilgi doGru deGildir. MEDULA ReCete Onay Sisteminde herhangi bir erteleme yapilmamiStir ve hastanin ilaca ulaSimi bu sistem nedeniyle gün geCtikCe artan boyutta güCleSmektedir.
Hasta yoGunluGunun yüksek olduGu gündüz saatlerinde sistem hiC CaliSmamakta, yoGunluGun azaldiGi akSam saatlerinde ise yavaS CaliSmaktadir. Sisteme, üniversite ve devlet hastanelerinde görev yapan hekimlere ait bilgilerin giriSi tamamlanmadiGindan, doktorlarin yazdiGi reCeteler sistem tarafindan onaylanmamakta; hasta, hastane ile eczane arasinda mekik dokumak zorunda kalmaktadir.
01.03.2010 tarihinden önce düzenlenmiS raporlar MEDULA Sistemine aktarilmadiGindan, eczacilar bu raporlari sisteme yeniden kaydetmek zorunda birakilmakta; gerek sistemin yavaS iSlem yapmasi, gerekse bu raporlarin sisteme yeniden kaydinda bazi sorunlar yaSanmasi nedeniyle, eczanelerde uzun hasta kuyruklari, mutsuz hasta topluluklari oluSmaktadir. Eczacilar ilaC temin hizmeti verememekte, hasta ilaC temin hizmeti alamamaktadir.
DiGer yandan, hastanelerin acil servislerinde yazilan reCeteler, MEDULA Sisteminde 1 günlük doz iCin onay vermekte; bu nedenle hastalarin tedavisi aksamaktadir. SaGlik Uygulama TebliGinde bu tür bir düzenleme olmadiGi halde yapilan bu uygulama ile, yine hastalar maGdur edilmektedir.
Bir kez daha görülen odur ki, “baSlayalim, gerisi gelir,” yaklaSimi, hizmet kalitesini düSürmekten, hizmeti aksatmaktan, hastalari ve saGlik alaninda CaliSan kiSileri maGdur etmekten baSka bir sonuC doGurmamaktadir. SaGlik sorunlarina deneme-yanilma yöntemi ile Cözüm üretilemez. ilaC ihtiyaC olduGu anda alinmasi gereken bir üründür. Hastalara “bugün sistem CaliSmiyor, yarin gel” diyemezsiniz. Ancak ne yazik ki 1 Mart’tan beri eczanelerimizde yaSanan durum budur.
Sistemdeki eksiliklerin giderilmesi, sistemin doGru ve kesintisiz hizmet vermesini saGlamak iCin yapilacak her türlü CaliSmaya Türk Eczacilari BirliGi olarak katki vermeye haziriz. Bizler ilaC Takip Sistemi gibi MEDULA ReCete Onay Sisteminin de veri eksikliklerinin tamamlandiGi, SaGlik Uygulama TebliGine uygun hale getirildiGi ve ülke genelinde hizli ve kesintisiz hizmet vermek iCin yeterli altyapisi saGlanana kadar ertelenmesini talep ediyoruz.
TüRK ECZACiLARi BiRLiGi